25 januari 2023

Reactie van de Fractie, week 4: Detailhandelsvisie Veenendaal

De Raad stelt donderdag de detailhandelsvisie vast.: instellen van een mobiliteitsboulevard en concentratie van winkels in het centrum.

• het centrum van Veenendaal vormt de kern van de detailhandel in Veenendaal voor vermaak en beleving.
  • Er is een groot aantal buurt- en wijkwinkelcentra voor de dagelijkse boodschappen. Zo hoeft u, ook als u wat minder mobiel wordt, nooit ver te lopen of fietsen voor de dagelijkse boodschappen.
  • Voor grote winkels of voor winkels met grote spullen is de beste plek vaak niet te vinden in de binnenstad of de wijk- en buurt winkelcentra.

Kortom, er was vraag vanuit de raad naar helderheid. De helderheid te verkrijgen betrof vooral de mogelijkheid om de autoboulevard uit te breiden tot mobiliteitsboulevard, waar ook ruimte is voor producten als e-bikes, steps, campers en andere mobiliteitsproducten. Wij willen dat de gemeente zelf de bestemmingswijzing verzorgd. Dan weten alle ondernemers waar ze aan toe zijn.

Amir Al Itejawi,
schaduwraadslid PvdA