27 februari 2024

Reactie van de Fractie, week 9: Buurtbezoek Oost-Veenendaal

De agenda voor komende donderdag zal een saaie vertoning worden voor de toeschouwers. Enige discussiestuk is de begroting van het Rembrandt College. Voor het overige staan er alleen hamerstukken op de agenda.

GroenLinks/PvdA is afgelopen zaterdag weer de boer opgegaan, dit keer in Veenendaal- Oost. Wij vroegen de mensen wat er beter kan in deze buurt, wat er goed gaat en wat de raad kan doen om knelpunten op te heffen.

Vrijwel iedereen was positief over het wonen in Oost: veel ruimte voor kinderen, die veilig kunnen spelen. Voorzieningen in de buurt. Mooie huizen. Maar veel kritiek op de verkeerssituatie: onoverzichtelijke kruisingen en uiteraard de ontsluiting naar de rondweg. Zelfs mensen die er al 6 jaar wonen, verhuizen om de files te mijden. En het gemis aan voldoende onderwijshuisvesting. Met de komst van Groenpoort wordt dit allemaal nog veel erger. Dus: werk aan de winkel voor de raad!

Hans van de Braak
Fractievoorzitter PvdA