22 december 2023

2023 nadert haar einde

We kijken terug op een bewogen jaar: op wereldschaal blijven de oorlogen in Oekraïne, Gaza, Soedan en noem maar op waar, ons bezighouden. Maar ook in ons natte landje gebeurde er op politiek gebied meer dan genoeg.

Na “stikstof” en “bestaanszekerheid” werd uiteindelijk de zelfgeschapen “migratiecrisis” de kapstok om al het maatschappelijk ongenoegen aan op te hangen. Bij de 2e Kamerverkiezingen haalden Groen Links en de PvdA samen gelukkig een mooi resultaat, maar helaas niet genoeg om radicaal rechts de pas af te snijden.

Bij de Statenverkiezingen kregen we ongeveer evenveel stemmen als 4 jaar geleden, maar toch een zetel minder. Wel bleven we in het college van gedeputeerde staten vertegenwoordigd.

In de Raad in Veenendaal hebben we ons samen met de collega’s van Groen Links ferm ingezet voor een socialer en groener Veenendaal en hebben daarbij een aantal successen weten te behalen.

In de Nieuwsbrief, die in januari uitkomt, gaan we uitgebreider terugkijken. Ook gaan we vooruitblikken op de activiteiten voor 2024, die ervoor moeten zorgen dat de kwetsbare mensen en natuur in ons land, de gevolgen van een guur, rechts kabinet zo min mogelijk zullen voelen.

Namens alle partijleden en het bestuur: dank aan alle leden die zich het afgelopen jaar hebben ingezet, zowel bij de campagnes als bij de raadsactiviteiten.

De besturen van PvdA en Groen Links in Veenendaal wensen iedereen fijne kerstdagen en een gezond en op het persoonlijk vlak, gelukkig nieuw jaar!

Ted Bosman
Voorzitter PvdA Veenendaal