18 april 2023

Reactie van de Fractie, week 16: Lampegiet: verheffing van inwoners

De PvdA is groot voorstander van een nieuwe Lampegiet in de vorm zoals het college die voorstelt. Met een grotere zaal voor grotere gezelschappen/performers en een lang gekoesterde wens voor een kleine zaal die multifunctioneel wordt ingericht voor pop-events en optredens ook voor de amateurkunst. Onder de slogan “altijd open altijd aan” is om de exploitatie rond te krijgen ook een bioscoop wenselijk zodat alle ruimten voldoende vaak bezet zijn. Maar… het belangrijkste element is natuurlijk dat we de lokale en regionale functie van cultuur willen versterken. Cultuur verheft, houdt mensen een spiegel voor, verbindt, versterkt de creativiteit, onderwijst, leert mensen kritisch nadenken.

De gesprekken gaan nu al over de financiën en de parkeerkosten, maar de integrale afweging over het geld komt pas tijdens de begroting/kadernota. De parkeerkosten horen wat PvdA betreft niet thuis in het Lampegietbudget.

Geef Glans aan de Grift met een nieuw Theater Lampegiet!