19 april 2021

Raadsnieuw week 16: Openbaar onderwijs in Oost uit de brand?

Vandaag zondag, onderhuisvesting Oost (nog) niet op de raadsagenda van donderdag. De petitie van ouders en stoere leerlingen staat morgen wel op de agenda van de ingelaste commissievergadering. Wat we als PvdA al bepleitte is dat vier onderwijsvormen absoluut niet in het Ontmoetingshuis passen. En zelfs drie scholen vond de PvdA in de vorige raadsperiode al niet wenselijk. Het College komt nog steeds niet over de brug met voor iedere school een acceptabele oplossing. Het openbaar onderwijs, Balans, en nu ook De Bron kwamen met een gezamenlijke verklaring dat ze beide alleen willen vertrekken als de gehele school kan worden uitgeplaatst. Alleen zo kan de kwaliteit van het onderwijs voor de kinderen gewaarborgd worden. En daar gaat ’t tenslotte om. De kinderen. Als de wethouder donderdag niet met een oplossing komt komen wij met gelijkgestemden met een motie/initiatief die wel tot een oplossing moet leiden. Wij blijven van mening dat het openbaar onderwijs in Veenendaal – Oost moet blijven.