31 december 2021

Nieuwjaarsboodschap 2022

Partijgenoten,

We gaan 2021 afsluiten en laten daarmee een jaar achter ons waarin meer dan ooit gebleken is wat de impact van de politiek op onze samenleving kan zijn! Denk aan de toeslagenaffaire, de stikstofaanpak, klimaatverandering en de maatregelen ten gevolge van corona. Tegelijk heeft die politiek laten zien hoe onmachtig ze is en hoe verdeeldheid en elkaar uitsluiten leidt tot het nalaten van wat moet gebeuren, waardoor het vertrouwen in die politiek steeds verder afneemt. Helaas heeft onze afdeling het afgelopen jaar ook met die verdeeldheid te maken gehad en heeft het veel energie gekost om tot een sterk team te komen waarmee we de  gemeenteraadsverkiezingen van 2022 in gaan. Echter, dat laten we nu achter ons, en nadat de ledenvergadering in december de lijst, het programma en de samenwerking met Groen Links heeft bekrachtigd kunnen we het nieuwe jaar met hernieuwde passie en enthousiasme betreden. En dat is nodig ook want er valt voor ons nog genoeg te doen om Veenendaal socialer te maken en te werken aan bestaanszekerheid voor alle inwoners. Daarom roep ik alle leden op om hun aandeel te leveren in het werken aan een goed resultaat bij de komende verkiezingen. De campagnecommissie is volop  bezig plannen te maken en kan hierbij jouw/uw inzet gebruiken. Iedereen is nodig en kan, hoe bescheiden ook, een bijdrage leveren. Bijvoorbeeld door het bestuur of de steunfractie te komen versterken. Zo met elkaar kunnen we Veenendaal  laten zien dat wij, samen met Groen Links, partijen zijn die er toe doen!

Gezellige jaarwisseling, een goede start van 2022 en een jaar waarin jullie in goede gezondheid weer vrij zijn om dromen werkelijkheid te laten worden; maar bovenal het jaar waarin we samen enthousiast voor een mooi resultaat gaan bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart!

Uw/jullie voorzitter, Jos Schilte