3 oktober 2018

Manifestatie tegen de dividendbelasting en vóór investeringen in publieke sector

Dinsdag 2 oktober liet Nederland een krachtig protest horen tegen de afschaffing van de dividendbelasting. De PvdA was duidelijk aanwezig in Den Haag, ook met een Veense afvaardiging.

Maatschappelijke onrust

Ze willen het echt doorzetten. Het afschaffen van de dividendbelasting. Een plan dat in geen enkel verkiezingsprogramma stond. Waar alleen buitenlandse investeerders van profiteren en dat elk Nederlands huishouden 250 Euro per jaar kost. Ondanks alle protesten en de grote maatschappelijke onrust willen de VVD, het CDA, de ChristenUnie en D66 doorgaan met dit plan.

Investeer in de publieke sector

En dat terwijl het geld in onze samenleving  op een heel andere manier gebruikt kan worden. Geld dat voor heel andere dingen ingezet zou moeten worden! Door te investeren waar het hard nodig is: in de publieke sector. Secretaris van de Veenendaalse PvdA Dick Vink zegt: “Wij willen dat die 2 miljard die dit oplevert geïnvesteerd wordt in de publieke sector. In de zorg, de politie, defensie en het onderwijs. Daarom zijn we hier naar toe gegaan. Om onze stem te laten horen!”

Jos Schilte, voorzitter van de PvdA Veenendaal omschreef de manifestatie als zeer inspirerend. “Het is mooi te zien dat zoveel Nederlanders zich verenigen om een ander geluid te laten horen. Laten we hopen dat er geluisterd wordt”.