Zetelbehoud na hertelling

4 april 2018

Gelukkig zijn we ongeschonden uit de hertelling gekomen. En behouden we de ons in eerste instantie toegekende zetel toch nu echt. Helaas geen behoud van de twee zetels, maar met de landelijke tendens voor de PvdA en het toenemende aantal lokale partijen en in Veenendaal ook nog Denk, gelukkig nog wel die ene zetel door die ene stem!

Zo krap heb ik ’t nog niet eerder gezien. Een hertelling was op z’n plaats, maar ik hoop vurig op de terugkeer van de stemcomputer die bestand is tegen fraude of inbraak door juiste afscherming van buitenaf en wellicht ook met fysieke kaartjes die in een bak vallen tijdens het stemmen en die nog een keer (automatisch) nageteld kunnen worden om de verzegelde USB-stick gegevens te controleren.

Nu aan de slag. wat overigens met een geheel nieuwe raadszetelbezetting en commissiebezetting een flinke klus wordt. Onze roots hervinden en weer aansluiten aan onze idealen: want wij hebben ze nog!