25 juli 2018

Liefde voor Veenendaal: Hans van de Braak geniet van cultureel en sportief Veenendaal

Hans van de Braak woont inmiddels al weer ruim tien jaar in Veenendaal. Vooral de vele mogelijkheden om actief te sporten spreken hem aan. Hans: “Het is hier zo mooi! Lekker veel groen, heuvelachtig, bossen binnen handbereik en een huis dat niet onderdoet voor een paradijselijk buitenlands verblijf”.

Eén en al sport

Hans maakt dan ook volop gebruik van de mogelijkheden die Veenendaal en de directe omgeving te bieden hebben. Samen met zijn vrouw Marja, die tot voor kort voorzitter van de PvdA Veenendaal was, trekt hij er met de fiets op uit. Of ze gaan samen joggen of wandelen op Prattenburg of de Blauwe Kamer. Ook Kwintelooyen en de Grebbeberg worden regelmatig aangedaan.

Daarnaast squast Hans en is hij actief lid van de waterpolo vereniging.

Maatschappelijk actief

Wie nu denkt dat zijn dagen alleen maar met sport gevuld zijn, komt bedrogen uit. Sinds de verkiezingen van 21 maart is Hans fractievoorzitter van de PvdA. En door de tegenvallende verkiezingsuitslag is hij het enige raadslid dat de PvdA in Veenendaal heeft. Hans: “De politiek, en het feit dat we maar 1 zetel hebben, legt een grote druk op mijn tijd. Maar ik doe het met liefde en 100 procent inzet. Gelukkig heb ik Umar van de Pol en Moska Hellamand die mij als commissieleden ondersteunen. En er zijn nog steeds veel Veense PvdA-ers die zich betrokken voelen bij onze partij en in de steunfractie meedenken over onze politieke lijn.”

Vrijwilligerswerk

Daardoor houdt hij nog voldoende tijd over om als vrijwilliger te werken bij het Taalcafé. Hans: “Ik vind het belangrijk om mensen een grotere zelfstandigheid te bieden zodat ze echt mee kunnen doen in de samenleving. Taal is daar hét instrument voor. ”

Net als Stef Bos

Hans van de Braak houdt van Veenendaal: ” Heerlijk zo’n winkelstad met gezellige horeca en een eigen theater. Er is hier veel jong talent op muzikaal gebied dat t verdient om net als Stef Bos ruime bekendheid te verkrijgen en succes te boeken.”

Investeren

Om Veenendaal levendig en duurzaam te houden moet er natuurlijk wel geïnvesteerd worden. Van de Braak geeft aan dat vooral theater De Lampegiet wel een stevige opknapbuurt nodig heeft. Elke zichzelf respecterende stad verdient een goed uitgerust theater, waarin bewoners kunnen genieten van cultuur uit alle windstreken en van alle smaken.