12 juni 2018

Liefde voor Veenendaal: Ali Groebe’s passie voor Veense cultuur

Ali Groebe was jarenlang hét gezicht van de PvdA Veenendaal. Rood tot op het bot. Betrokken, bevlogen, scherp van de tongriem gesneden. Zij zet zich nog steeds met alles wat ze heeft in voor de Veenendaalse samenleving.

Verbinder

De politiek, en dan natuurlijk vooral de idealen van de PvdA, lopen als een rode draad door haar leven. Op alle fronten was en is ze actief. In de gemeenteraad én daarbuiten. Haar enorme betrokkenheid bij mensen combineert ze met charme en humor, waardoor ze veel voor elkaar heeft gekregen. Ali is een verbinder en een mensen-mens, die ook als vrijwilliger bij verschillende organisaties actief is. Eén van haar grote passies is cultuur.

Cultuurfabriek

Ali Groebe: “Dé plaats in Veenendaal voor mij is de Cultuurfabriek. Je vindt daar alles op één plek: de bibliotheek, het museum, de kunstuitleen en de stadswinkel. Er worden regelmatig lezingen en voorstellingen gegeven. En ook het Taalhuis en het Taalcafé vinden onderdak in de Cultuurfabriek. Ik ben daar met ontzettend veel plezier vrijwilliger.”

De Cultuurfabriek is er voor álle Veenendalers en daarom ook Ali’s plek!

Waar ben je naar op zoek?