13 februari 2017

meedoen is het devies van Jetta: 4 maart

Een video oproep van Jetta Klijnsma om mee te doen voor de 2e kamercampagne bus in Ede/Veenendaal. Enne…ze zal er zelf ook zijn!

De TK verkiezing van 15 maart komt al snel dichterbij. Vrijwilligers van onze afdeling zijn  al enige tijd  bezig met de voorbereidingen.  Afgelopen maandag was er in het Ontmoetingshuis de PvdA bijeenkomst over hoe kinderarmoede te bestrijden. Onze Jette Kleinsma heeft hier 100 miljoen extra per jaar voor uitgetrokken. De bijeenkomst was georganiseerd door ons lokale ombudsteam. Tweede Kamerlid John Kersten en diverse lokale en landelijke instellingen waren aanwezig en droegen waardevolle ideeën aan. De gemeente Veenendaal gaat nu een plan uitwerken wat nog voor de vakantie zal worden behandeld. Dit op initiatief van onze  raadsfractie!

Het maakt dus wel degelijk verschil of je in de regering zit of aan de kant  staat. Een goede verkiezingsuitslag is belangrijk om je idealen te kunnen verwerkelijken. Ieder van ons kan hier een bijdrage in leveren en ik hoop dat wij niet vergeefs een beroep op u doen om ons te komen helpen.

Wil je helpen?

Op zaterdag 4 maart willen we namelijk met zo veel mogelijk leden zichtbaar in  de centra van de regio aanwezig zijn en kiezers b.v. een roos overhandigen. Niet echt moeilijk dus maar je moet dan wel met een grote groep zijn. Dat geeft uitstraling. We toeren met een grote bus door de regio(Ede, Wageningen, Veenendaal) en wandelen met de groep door het centrum. Delen af en toe een roos of een flyer uit.  Tweede Kamerlid Loes Ypma komt ons helpen.  Mag ik je vragen  zo gauw mogelijk een berichtje te sturen aan [email protected]  of je op die dag zou willen helpen. Mocht een ander moment je beter passen, laat ’t ook weten want er zijn nog meer activiteiten op andere zaterdagen.

Zaterdag 25 februari komt het TK lid Dibi Bouchra met een ploeg van 5 mensen canvassen in de wijk Engelenburg. Wil je daarbij aanwezig zijn? Meld je ook dan aan.